Vitajte na stránke ľudí, ktorím záleží na našich lesoch. Upozornite na ťažbu, s ktorou nesúhlasíte.

pondelok 3. januára 2011

Volovec – Súľová, Volovské vrchy, 15.10.2010




Lokalita: hrebeň Volovských vrchov v úseku sedlo Volovec – sedlo Súľová

Pohorie: Volovské vrchy,

Podcelok: Zlatý stôl

Popis: Dobrou cestou malebným prostredím prichádzam po 2,5 km do sedla Volovec (1155 m). Tu sa začína krajina dramaticky meniť. Hlboké koľaje od lesných mechanizmov, zničené cesty, vyrúbané stromy. Pokračujem po ceste (zároveň červená turistická značka) a o chvíľu sa ocitám na otvorenom priestore. Totálny holorub, skvele pokosené! Po 4,5 km od Skaliska prichádzam do sedla Bartoška (1085 m) pod Čertovou hoľou. Červená značka pokračuje rovno hore po hrebeni, ja sa vydávam po dobrej zvážnici vľavo. Zvážnica má viacero odbočiek, na jednom mieste schádzam zo správnej cesty do ešte „nepokoseného“ lesa, pretože sa mi zdá, že tadiaľto som chodieval. Je to však len ilúzia vyplývajúca z totálne zmenenej krajiny. Po chvíli zisťujem svoj omyl a vraciam sa späť na odbočku Som opäť na tej správnej zvážnici s uchovaným dobrým povrchom. Z oboch strán sa ozývajú zvuky. Žiaden spev vtákov či šum lesa, je to kvílenie motorových píl. Po pár kilometroch prichádzam konečne do lesa a čochvíľa na rázcestie za Krátkym sedlom. Tu odbočujem vpravo hore na zvážnicu, vedúcu do sedla Súľová. Prechádzam slabšie pokoseným teritóriom, sem-tam sa objavuje aj les a krajina mi už začína byť povedomá. Tesne pod sedlom Súľová sa napájam na štátnu cestu. O úseku Volovec - Súľová som v reportáži Karpatiatour 2002 napísal, že je to cyklistická lahôdka, akurát treba poznať tú správnu trasu. Teraz to musím korigovať: v úseku sedlo Volovec- Bartoška je to prekážková dráha holorubom, zo sedla Bartoška pokračuje dobrá zvážnica cez mesačnú krajinu s orientačnými problémami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára